Ακολουθήστε τις οδηγίες εδώ για να λαμβάνετε άμεσα ενημέρωση όποτε αναρτούμε κάποια νέα δημοσίευση.
Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή παρουσίαση των δράσεων των σχολείων του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κλικ, προστάτευσέ το». Οι 19 μαθητές και μαθήτριες της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας την 3η διδακτική ώρα παρουσίασαν μέσω της πλατφόρμας του Webex την εμπειρία τους από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2021-2022. Οι μαθητές μας αναφέρθηκαν στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα περιβάλλοντος μέσα από παιχνίδι και πείραμα που τους οδήγησε στην ανάληψη δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος που ζουν καθημερινά. Έτσι, «Το αστικό περιβάλλον» αποτέλεσε το θέμα προστασίας για τη φετινή χρονιά μέσω της φωτογραφίας τόσο με τη συμμετοχή στον 5ο Διαγωνισμό Φωτογραφίας της Ανατολικής ΑΕ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ» όσο και με την προετοιμασία του πόστερ του σχολείου μας για την έκθεση φωτογραφίας του Δικτύου Κλικ 10-21 Μαΐου 2022 στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Επιπλέον, παρουσιάστηκε η δράση του σχολείου μας με την τοποθέτηση πινακίδων στο αλσύλλιο Τζένη Καρέζη του Δήμου Παύλου Μελά.
Τη Δευτέρα 16 Μαΐου 2022, την 4η και 5η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη-περιβαλλοντική δράση των μαθητών και των μαθητριών της Α Γυμνασίου στο αλσύλλιο Τζένη Καρέζη του Δήμου Παύλου Μελά. Εκεί μας υποδέχθηκε η κ. Πασχαλία Πασχαλίδου γεωπόνος του Τμήματος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Παύλου Μελά και συζητήσαμε μαζί της για τις περιβαλλοντικές δράσεις του Δήμου που υλοποιούνται με το μαθητικό κοινό. Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε πινακίδες που έφτιαξε η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας με θέμα την προστασία του πρασίνου του αλσυλλίου, ενώ η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με παιχνίδι για όλους.
Τους μαθητές συνόδευσαν η Διευθύντρια του Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Μακεδονίας κ. Ελένη Μούζουρα και οι υπεύθυνοι του περιβαλλοντικού προγράμματος «Μαθαίνω για τα δάση» κκ. Μιχαήλ Μπλέκας (καθηγητής Φυσικής) και Βασιλική Λαλακίδου (καθηγήτρια Μαθηματικών), οι οποίοι διοργάνωσαν τη δράση.
Κατά τη διάρκεια της καραντίνας (Μάρτιος – Απρίλιος 2021) δεχθήκαμε την πρόσκληση του ESN GREECE να παρουσιάσουν στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας τις δράσεις του προγράμματος ERASMUS IN SCHOOLS. Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που έρχονται στο σχολείο μας φοιτητές της εθελοντικής οργάνωσης ESN GREECE.
Στη δράση συμμετείχαν διαδικτυακά φοιτητές από διάφορες σχολές της Ελλάδος καθώς και δύο φοιτήτριες από την Ιταλία, οι οποίες συνεχίζουν τις σπουδές τους σε πρόγραμμα Erasmus στα ελληνικά πανεπιστήμια. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μίλησαν στους μαθητές της Β΄ και της Γ΄ Γυμνασίου για το πρόγραμμα, για τα ταξίδια τους συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικά προγράμματα ERASMUS καθώς και για τα πλεονεκτήματα της συμμετοχής τους στην εθελοντική φοιτητική οργάνωση ΕSN (ERASMUS STUDENT NETWORK). Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι γνώσεων με την πλατφόρμα Kahoot.
DIGITALE PASCH-JUGENDCAMPS
Στο πλαίσιο του προγράμματος PASCH δίδονται κάθε χρόνο υποτροφίες από το Goethe-Institut Thessaloniki σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας με στόχο την καλύτερη εκμάθηση της γλώσσας και τη γνωριμία τους με τη ζωή και την κουλτούρα της Γερμανίας.
Όπως και πέρσι έτσι και φέτος λόγω της πανδημίας δόθηκαν δύο υποτροφίες για συμμετοχή των μαθητών/-τριων μας σε καλοκαιρινό διαδικτυακό ‘’Camp’’ με κυριότερο θέμα τα οράματα για το μέλλον (Visionen für die Zukunft) και την «Αειφόρο ανάπτυξη (Nachhaltige Entwicklung)». Η επιλογή των μαθητών έγινε μετά από συμμετοχή τους σε διαδικτυακό διαγωνισμό με θέμα: „Οι 17 βιώσιμοι αναπτυξιακοί στόχοι’’- “Die 17 Ziele für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals, SDGs)“. Το θέμα ορίστηκε και οι εργασίες αξιολογήθηκαν από επιτροπή του Goethe-Institut Thessaloniki. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά έξι μαθητές/-τριες από την Γ΄ Γυμνασίου.
Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας αποστολή μαθητών και καθηγητών από το αδελφοποιημένο Ιταλικό σχολείο Convitto Nazionale “G. B. Vico” από το Chieti της Κεντρικής Ιταλίας. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ανταλλαγής μαθητών eTwinning “I travel, I learn”, το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ιταλικό σχολείο. Η αποστολή αποτελούνταν από 20 μαθητές και μαθήτριες και δύο καθηγήτριες.
Η αποστολή των Ιταλών επιστρέφθηκε τον Δήμαρχο Νεάπολης και Συκεών κ. Σ. Δανιηλίδη. Ο δήμαρχος συνομίλησε με τους μαθητές στο κτίριο του Δημαρχείου και ενημερώθηκε για το σχολείο και την πόλη τους.
Το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου επισκεφθήκαμε το ιστορικό κέντρο της πόλης (ναός Αγίου Δημητρίου, Ρωμαϊκή Αγορά, Ροτόντα, Αψίδα Γαλερίου, Ανάκτορα Γαλερίου, Λευκός Πύργος).
Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016 οι μαθητές Γαλλικής γλώσσας της Γ’ Γυμνασίου του ΠΓΠΜ επισκέφτηκαν το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης προκειμένου να συλλέξουν εικόνες και πληροφορίες για το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η Ελληνική και Γαλλική παραδοσιακή φορεσιά» που εκπονείται κατά την σχολική χρονιά 2016-17 με υπεύθυνες καθηγήτριες την κα Παπαγιάννη Ευρυδίκη (ΠΕ05) και την κα Μητσέλη Ο. (ΠΕ08).
Οι μαθητές απόλαυσαν την φιλοξενία και την ξενάγηση στους χώρους του μουσείου από τον κύριο Αδαμίδη Γ., ειδικό συνεργάτη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΛΕΜΜΘ και συμμετείχαν σε δημιουργική συζήτηση σχετική με την κατασκευή της παραδοσιακής φορεσιάς, την εξέλιξή της στο πέρασμα του χρόνου και τον συμβολισμό των παραδοσιακών ρούχων και των κοσμημάτων. Στο τέλος της επίσκεψης το σχολείο μας έλαβε ως δώρο από το ΛΕΜΜΘ ειδική κασετίνα με υλικό για τις παραδοσιακές καρναβαλικές μεταμφιέσεις το οποίο θα αξιοποιηθεί ως προς το παραδοτέο του προγράμματος.
Τα παιδιά συνόδευσαν η κ. Παπαγιάννη Ε. και η κ. Μητσέλη.
Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Keep calm and preserve our heritage. Two cities, two friends» που εκπονείται στο σχολείο μας σε συνεργασία με το Ιταλικό σχολείο IIS Classico Lyceo G. Mazattinti στην πόλη Gubbio επισκεφθήκαμε την Ιταλία κατά το διάστημα 7 – 11 Μαρτίου 2016. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει φιλοξενία και ανταλλαγή μαθητών. Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν στις οικογένειες Ιταλών και γνώρισαν από κοντά την ιταλική καθημερινή ζωή.
Αναχωρήσαμε το πρωί της Δευτέρας αεροπορικώς και φτάσαμε στη Ρώμη, όπου μας παρέλαβε λεωφορείο για να αναχωρήσουμε για το Gubbio στην κεντρική Ιταλία. Φτάσαμε νωρίς το απόγευμα και οι οικογένειες παρέλαβαν τους μαθητές μας στα σπίτια τους. Την επόμενη ημέρα επισκεφθήκαμε επισήμως το σχολείο και γνωρίσαμε τους καθηγητές. Σε συνεργασία με τους ιταλούς μαθητές παρουσιάστηκαν εργασίες των μαθητών που εκπονήθηκαν για το πρόγραμμα. Στη συνέχεια συναντήσαμε τη Διευθύντρια και υπογράψαμε το έγγραφο αδελφοποίησης των δύο σχολείων. Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το Μουσείο-Κάστρο στην πλαγιά της πόλης και περπατήσαμε στα γραφικά σοκάκια της μεσαιωνικής πόλης. Το βράδυ δειπνήσαμε μαζί με τους μαθητές σε Pizzeria και γευθήκαμε την ιταλική κουζίνα. Την επόμενη μέρα αναχωρήσαμε το πρωί με προορισμό τη Φλωρεντία, όπου επισκεφθήκαμε την Γκαλερί Uffici, τον καθεδρικό ναό της πόλης και το κέντρο. Περπατήσαμε δίπλα στον ποταμό και θαυμάσαμε την υπέροχη θέα.
Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας «El Greco Project 2014» πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πενθήμερη εκδρομή στην Ισπανιά (Bargas) (02 – 06/02/2015).
Αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο το πρωί της Δευτέρας 2 Φεβρουαρίου και επιστρέψαμε το πρωί του Σαββάτου 6 Φεβρουαρίου 2015. Επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο το πρωί της Δευτέρας και μέσω Κωνσταντινούπολης φτάσαμε στη Μαδρίτη το απόγευμα. Στο αεροδρόμιο μας υποδέχθηκαν οι ισπανοί μαθητές με τον υπεύθυνο καθηγητή του Ισπανικού σχολείου IES JULIO VERNE Bargas. Φτάσαμε στην κωμόπολη Bargas, όπου μας υποδέχθηκαν οι γονείς των Ισπανών μαθητών και παρέλαβαν τους μαθητές μας στα σπίτια τους.
Την Τρίτη το πρωί φτάσαμε στο σχολείο, όπου αρχικά παρακολουθήσαμε μαθήματα στις τάξεις και στη συνέχεια έγινε η επίσημη υποδοχή από το Διευθυντή του σχολείου. Στη συνέχεια ξεκίνησαν οι παρουσιάσεις του προγράμματος για τον επιφανή έλληνα ζωγράφο Ελ Γκρέκο που πέθανε στο Τολέδο, με τη συμμετοχή των Ελλήνων και των Ισπανών μαθητών. Το μεσημέρι έγινε διάλλειμα και ακολούθησε γεύμα στο χώρο του σχολείου. Κατόπιν οι μαθητές αναχώρησαν για τα σπίτια. Νωρίς το απόγευμα συγκεντρωθήκαμε στο σχολείο, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες και γύρω στις 8 ακολούθησε δείπνο με φαγητά που ετοίμασαν οι γονείς. Στη συνέχεια οι μαθητές πήγαν στα σπίτια.
Την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015, στις εγκαταστάσεις του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε διασχολική συνάντηση στο πλαίσιο προγραμμάτων Αγωγής Υγείας. Συγκεκριμένα, η ομάδα του Προγράμματος Πρόληψης και Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας του σχολείου μας με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις κυρίες Μούζουρα Ελένη και Κουκουρίκου Στυλιανή, υποδέχτηκε ομάδα 25 μαθητών και 2 εκπαιδευτικών του 1ου ΓΕΛ Ελευσίνας που υλοποιούν αντίστοιχο project. Και τα δύο σχολεία χρησιμοποιούμε την πρακτική της σχολικής διαμεσολάβησης ως εργαλείο αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, επομένως ο γόνιμος διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα κρίνονται εξαιρετικά αναγκαία και εποικοδομητικά.
Από τις 18 έως τις 21 Φεβρουαρίου του 2015 πραγματοποιήθηκε τετραήμερη επίσκεψη στην Κολωνία της Γερμανίας στο πλαίσιο εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και συγκεκριμένα του Πολιτιστικού προγράμματος eTwinning «Multi-Kulti-Theater» και του Περιβαλλοντικού Προγράμματος eTwinning «Μy school garden». Στην επίσκεψη αυτή συμμετείχαν 18 μαθητές της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και συνόδεψαν η κ. Χατζηγιώση Μ., καθηγήτρια γερμανικών, η κ. Γακοπούλου Κ., φιλόλογος καθώς και η εξωτερική συνεργάτης μας του Ινστιτούτου Γκαίτε από το πρόγραμμα PASCH, κ. Μακρή Β.