This website works best with JavaScript enabled

Ο ιστότοπος του Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Μακεδονίας χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015 16:32

Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κολωνία της Γερμανίας

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Στον Καθεδρικό ναό της Κολωνίας Στον Καθεδρικό ναό της Κολωνίας

Από τις 18 έως τις 21 Φεβρουαρίου του 2015 πραγματοποιήθηκε τετραήμερη επίσκεψη στην Κολωνία της Γερμανίας στο πλαίσιο εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και συγκεκριμένα του Πολιτιστικού προγράμματος eTwinning «Multi-Kulti-Theater» και του Περιβαλλοντικού Προγράμματος eTwinning «Μy school garden». Στην επίσκεψη αυτή συμμετείχαν 18 μαθητές της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και συνόδεψαν η κ. Χατζηγιώση Μ., καθηγήτρια γερμανικών, η κ. Γακοπούλου Κ., φιλόλογος καθώς και η εξωτερική συνεργάτης μας του Ινστιτούτου Γκαίτε από το πρόγραμμα PASCH, κ. Μακρή Β.

Ως προορισμός της εκδρομής επιλέχθηκε η Κολωνία γιατί μέσα από την εκπαιδευτική επίσκεψη της πόλης δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να επισκεφτούν εκθέσεις και χώρους σχετικούς με το θέατρο και να παρακολουθήσουν θεατρική παράσταση σχετική με τη θεματολογία με την οποία ασχολείται το Πρόγραμμα «Multi-Kulti-Theater». Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον πολιτισμό και την κουλτούρα σε πολλούς τομείς –τέχνη, πολιτισμό, μουσική, τεχνολογία, περιβάλλον– οι οποίοι απασχολούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, στο οποίο γίνεται διαθεματική προσέγγιση θεάτρου σε συνεργασία με συναδέλφους των φιλολογικών μαθημάτων, των ξένων γλωσσών, των εικαστικών, της μουσικής  και των τεχνολογιών του σχολείου μας αλλά και του σχολείου της Πολωνίας με το οποίο συνεργαζόμαστε μέσω του ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning και το Πρόγραμμα «Ο σχολικός μας κήπος», το οποίο με τη σειρά του συνεργάζεται με χώρες από την Ευρώπη μέσω του ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning.

Την πρώτη μέρα φτάσαμε αεροπορικώς στην Κολωνία αργά το μεσημέρι. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο πήραμε το μετρό και πήγαμε στο κέντρο της πόλης για μια πρώτη γνωριμία με την παλιά πόλη.  Στη συνέχεια κάναμε  το γύρο της πόλης με το λεωφορείο City Tour και γνωρίσαμε τα αξιοθέατα της ευρύτερης πόλης της Κολωνίας.  Αφού γευτήκαμε τα παραδοσιακά γερμανικά λουκάνικα (Bratwurst, Currywurst, Weißwurst) στην πλατεία του καθεδρικού ναού, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Τη δεύτερη μέρα ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί με το μετρό να επισκεφτούμε  την παλιά πόλη (Altstadt).  Εκεί επισκεφτήκαμε  τον καθεδρικό ναό (Kölner Dom) και ανεβήκαμε τα 533 σκαλοπάτια προς στο καμπαναριό, από όπου απολαύσαμε την υπέροχη θέα προς όλη την πόλη και τον ποταμό Ρήνο. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε  το δημαρχείο (Rathaus) και το ρωμαϊκό υδραγωγείο. Μετά το ελαφρύ γεύμα σε έναν παραδοσιακό φούρνο, όπου γευτήκαμε τα γερμανικά κουλούρια (Brezel) και άλλα παραδοσιακά γλυκά, επισκεφτήκαμε το μουσείο τέχνης Wallraf-Richartz-Museum με πίνακες ζωγραφικής από την εποχή του μπαρόκ, του  ιμπρεσιονισμού και της σύγχρονης τέχνης.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το μουσείο σοκολάτας (Schokoladenmuseum), το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσον αφορά την ιστορία της σοκολάτας και την πορεία της παραγωγής της αλλά και τις βιωματικές δράσεις στις οποίες ο επισκέπτης μπορούσε να πάρει μέρος. Στη συνέχεια επιστρέψαμε στην παλιά πόλη, όπου οι μαθητές περπάτησαν στην αγορά και επισκέφτηκαν τα μαγαζιά μέχρι την ώρα του  δείπνου. Το βράδυ καταλήξαμε σε παραδοσιακή μπυραρία, όπου γευτήκαμε παραδοσιακά πιάτα της  γερμανικής κουζίνας.

Την τρίτη μέρα ξεκινήσαμε νωρίς με το μετρό  και επισκεφτήκαμε τον ζωολογικό κήπο (Kölner Zoo) και το ενυδρείο (Αquarium). Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να φωτογραφίσουν άγρια ζώα, πτηνά και ψάρια και να γνωρίσουν για πρώτη φορά σπάνια ζώα. Μετά από ένα μεσημεριανό γεύμα στον ζωολογικό κήπο επιστρέψαμε στην παλιά πόλη για αγορά αναμνηστικών. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το θέατρο «Kölner Künstler Theater» και παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση για νέους με τίτλο «Momo Reloaded». Πρόκειται για διασκευή του βιβλίου του Μίχαελ ΄Εντε «Momo», το οποίο πραγματεύεται το θέμα του «bullying» και τη διαχείριση του προσωπικού μας χρόνου, θέματα που απασχολούν τη θεατρική ομάδα του eTwinning  «Multi-Kulti-Theater».

Τέλος, την τέταρτη μέρα αναχωρήσαμε με το μετρό για το αεροδρόμιο και το μεσημέρι επιστρέψαμε στη Θεσσαλονίκη.

Θα ήθελα να επισημάνω ότι όλες οι μετακινήσεις μας έγιναν σκπίμως με τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τον υπόγειο, το τρένο ή με τα πόδια. ’Έτσι οι μαθητές εξοικειώθηκαν πλήρως με το μετρό, περπάτησαν πολύ και ήρθαν σε επαφή με τους ντόπιους. Με αυτόν τον τρόπο τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν την καθημερινή ζωή της πόλης, να μιλήσουν τη γλώσσα του τόπου και να αποκτήσουν δεξιότητες που μόνο μέσα από τέτοιες δράσεις μπορεί κανείς να αποκτήσει.  Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο εκπαιδευτικός στόχος της εκδρομής επιτεύχθηκε στον μέγιστο βαθμό και οι μαθητές επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και εμπειρίες στη Θεσσαλονίκη.

Οι καθηγητές

Μαρία Χατζηγιώση
Κωνσταντίνα Γακοπούλου
Βασούλα Μακρή

Διαβάστηκε 2926 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015 17:18
Goethe Institut ThessalonikiWir lerner Deutsch mit unseren PartnernPASCH

We are an
Erasmus+ school

Our School - My FutureErasmus+Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Επιστημονική Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας