This website works best with JavaScript enabled
Παρασκευή, 03 Σεπτεμβρίου 2010 10:03

Όπερα: Γενικά Κύριο

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Χαιρετισμός του Πρύτανη Πανεπιστήμιου Μακεδονίας με αφορμή την παρουσίαση της Όπερας

“Η Ολυμπιάδα των Λαών” από την Χορωδία του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Είναι ιδιαίτερη η ικανοποίησή μας διότι το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το πνευματικό τέκνο του Ιδρύματος μας, μέσω του Χορωδιακού του Συνόλου, συμμετέχει με πρωταγωνιστικό ρόλο στην παρουσίαση της Όπερας “Η Ολυμπιάδα των Λαών”.

Αποτελεί πραγματικά κρίσιμο ερώτημα της εποχής μας το βάθος και το εύρος της εμπορευματοποίησης θεσμών και ιδεών, χωρίς να εξαιρείταιούτε αυτή του Ολυμπισμού. Το ερώτημα ζητά μια ουσιαστική και εύστοχη απάντηση η οποία δεν μπορεί να είναι ξένη προς το κοινό αίσθημα όχι μόνο των Ελλήνων, οι οποίοι συναισθάνονται την βαρύτιμη κληρονομιά τους, αλλά και των λαών όλου του κόσμου.

 

Θα ήταν αθεράπευτος ρομαντισμός και παραθεώρηση της σύγχρονης πραγματικότητας να αγνοήσει κανείς τα δεδομένα της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η οικονομία της αγοράς. Ταυτόχρονα, όμως, θα ήταν απεμπόληση των δικαιωμάτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς του ανθρώπου αν επιτρέπαμε να τεθεί προς διαπραγμάτευση σε κάποιο χρηματιστήριο υλικών αξιών το πνεύμα του Ολυμπισμού. Το καθαρό πρόσωπο της Αρετής δεν επιδέχεται μακιγιαρίσματα με το χρώμα του χρήματος, Η μονοσήμαντη επιδίωξη του οικονομικού κέρδους δεν έχει θέση και όσοι επικαλούνται θα πρέπει να σέβονται το ελληνικό παράγγελμα “μέτρον άριστον”.

Χαίρομαι ιδιαίτερα, επειδή οι μαθητές του Πειραματικού μας Σχολείου, μαζί με αυτούς του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ευόσμου, μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία, εμβαθύνουν σε ανάλογα νοήματα. Αποτελεί μια πραγματική διαπίστωση ότι το πρόγραμμα “Ολυμπιακή Παιδεία” του Υπουργείου Παιδείας, στο οποίο εντάσσεται η εκδήλωση, έχει αναδειχθεί σε έναν από τους πιο δυναμικούς μηχανισμούς όχι μόνο για την επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αλλά πολύ περισσότερο για τη διαφύλαξη και διάδοση των υψηλών αυτών ιδανικών στη νέα γενιά.

Θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήρια μου σε όλους τους συντελεστές αυτής της αξιέπαινης προσπάθειας, κυρίως όμως στις μαθήτριες και στους μαθητές, οι οποίοι αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές του Ολυμπιακού Πνεύματος και την ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο.

Γεώργιος Τσιότρας


 

Χαιρετισμός Εποπτικού Συμβουλίου

Σύμφωνα με την παράδοση της μυθολογίας μας, στον Αιώνα της Δικαιοσύνης ζούσαν στη Γη οι Ώρες, θυγατέρες του Δία και της Θέμιδος, η Αιδώς, η Αστραία, η Ειρήνη, η Ευνομία, η Νέμεση. Στην εποχή του Σιδήρου, όμως, όταν κατέβηκαν στη Γη το Έγκλημα, το Μίσος και ο Πόλεμος, οι Ώρες εγκατέλειψαν τη Γη και ανέβηκαν στον Ουρανό. Θα μπορούσαμε να πούμε, λοιπόν, ότι οι εορταστικές εκδηλώσεις που ελάμβαναν χώρα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιάδων αποτελούσαν ανάμνηση του γεγονότος αυτού. Μέσα από μια ποικιλία αθλητικών αγώνων καλλιτεχνικών (ποιητικών, μουσικών, χορευτικών κ.λ.π.) διοργανώσεων και θρησκευτικών εκδηλώσεων συνιστούσαν μια επίκληση προς το Δία για να στέλνει πάλι στη Γη τις Ώρες και να επικρατήσουν σε αυτήν η ειρήνη, η ευνομία, η δικαιοσύνη, η αιδώς και οι λοιπές αρετές, αξίες και αρχές.

Έκφραση της επιθυμίας αυτής των ανθρώπων αποτελούσε η σύναψη εκεχειρίας ανάμεσα στους εμπόλεμους και η προσωρινή, έστω, επικράτηση της ειρήνης και της συμφιλίωσης ανάμεσα στους λαούς. Οι αθλητικοί αγώνες, ιδιαίτερα, αποτελούσαν παραδείγματα βίωσης των αρετών της άμιλλας, της δικαιοσύνης, της φιλότητας και της προόδου, ενώ πρόβαλαν, ταυτόχρονα, πρότυπα της αρμονικής ανάπτυξης του ανθρώπινου σώματος, της ευγένειας και του κάλλους της ψυχής.

Οι διοργανώσεις των Ολυμπιάδων στη σύγχρονη Εποχή του Σιδήρου, όταν απορρέουν από το πνεύμα αυτό και δεν επιδιώκεται με αυτές η εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων ή άλλων σκοπιμοτήτων των διοργανωτών , όταν δεν μεταβάλλονται σε διεθνή στίβο ικανοποίησης της ματαιοδοξίας επαγγελματιών αθλητών για τη διεκδίκηση ακόμα μιας διεθνούς διάκρισης ή ακόμη, όταν δεν υποβιβάζονται σε απλές αγωνιστικές επιδείξεις, είναι αναγκαίες και επιβεβλημένες.

Τότε αποτελούν το αποκορύφωμα Παιδείας και Πολιτισμού, γιατί μέσα από τις αθλητικές και εορταστικές εκδηλώσεις προβάλλει η αναγνώριση και η αποδοχή διαχρονικών αξιών και αρχών, όπως η δικαιοσύνη, η ειρήνη, η συμφιλίωση και η συνύπαρξη των λαών η ευγενική άμιλλα και η καταξίωση της ατομικής και συλλογικής προσπάθειας για την πρόοδο και την ευημερία.

Δημήτρης Β. Γουδήραςρας

Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχοπαιδαγωγικήςκής


 

Χαιρετισμός του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης

Η στόχευση του ΥΠ.Ε.Π.Θ μέσα από το πρόγραμμα “Ολυμπιακή Παιδεία” να εμπνεύσει, να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει του μαθητές στη διαμόρφωση συμπεριφορών και κοινωνικών αξιών, στην ανάπτυξη της συνεργασίας με σεβασμό στις αξίες του πλουραλισμού, της κατανόησης και της ειρήνης, στην ενίσχυση της αυτονομίας, της κριτικής σκέψης και της υπευθυνότητας, βρίσκει ευθεία ανταπόκριση στη σύμπραξη δύο σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης : του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ευόσμου. Τα σχολεία αυτά παρουσιάζουν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο λυκαυγές του ολυμπιακού έτους 2004, στις 25 και 26 Ιανουαρίου την Όπερα “Η Ολυμπιάδα των Λαών”. Το φιλόδοξο αυτό εγχείρημα αποσκοπεί στην ανάδειξη των ανθρώπινων και υψηλών ιδεωδών έναντι του πνεύματος εκμετάλλευσης και εμπορευματοποίησης που επικρατεί γενικότερα στην εποχή μας.

Εμείς ταπεινά μόνο εκδηλώνουμε την ικανοποίησή μας για την ανάληψη αυτής της πρωτοβουλίας και εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά προς τους συντελεστές της αξιολόγησης αυτής παράστασης, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους καταξιωμένους δημιουργούς

 

Γιώργος Ισαακίδης


 

Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 2000 ως Γυμνάσιο. Από την φετινή χρονιά λειτουργούν το Γυμνάσιο και το Ενιαίο Λύκειο ως αυτόνομες σχολικές μονάδες. Υπάγεται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, αλλά λειτουργεί υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, μέσω του Επόπτη και του Εποπτικού Συμβουλίου.

Στόχος του Σχολείου είναι η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στους μαθητές του. Δοκιμάζονται σύγχρονοι τρόποι διδασκαλίας, ενώ διοργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια για καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης ( Μαθηματικούς, Μουσικούς). Επίσης παρακολουθούν μαθήματα φοιτητές καθηγητικών τμημάτων των Πανεπιστήμιων Μακεδονίας και Αριστοτελείου στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους.

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις εξωδιδακτικές δραστηριότητες του Σχολείου. Πέρα από τα προγράμματα Ενισχυτικής και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και το πρόγραμμα Διαθεματικότητας, λειτουργούν “Ομάδες Ενδιαφερόντων” (clubs), στο πλαίσιο της πολιτικής της πολύπλευρης καλλιέργειας της προσωπικότητας των μαθητών και περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα θεμάτων (ποίηση, αρχαιολογία, θέατρο, μουσική, κοινωνικός προβληματισμός, σύγχρονη φυσική, μαθηματικοί διαγωνισμοί και άλλα).

Η Ομάδα Μουσικής οδήγησε στη δημιουργία της “Χορωδίας και Ορχήστρας” του Πειραματικού, ενός σχήματος που με περισσότερα από 40 μέλη, καταξιώθηκε πολύ γρήγορα στο χώρο των Μαθητικών Χορωδιών κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις στα τρία χρόνια της λειτουργίας του.


 

Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου

Το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου λειτούργησε για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 1999-2000 με τρεις τάξεις της Α΄ Γυμνασίου.

Στόχος του Διαπολιτισμικού Σχολείου, εκτός από τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, είναι και η προώθηση πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Κατά τη γνώμη μας, μ` αυτό τον τρόπο οι μαθητές εκφράζουν το ταλέντο που διαθέτουν και προβάλλουν την προσωπική πολιτισμική τους ταυτότητα. Οι πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των μαθητών δε στηλεύονται αλλά προωθούνται δημιουργικά. Γι’ αυτό, με την καθοδήγηση και το αμέριστο ενδιαφέρον από μέρους των καθηγητών έχουν δημιουργηθεί προγράμματα : Θεάτρου, Χορού, Χορωδίας και Ορχήστρας, Εργαστηρίου ζωγραφικής, Αθλητικών εκδηλώσεων, Περιβαλλοντικών προγραμμάτων σε συνεργασία με πόλεις του εξωτερικού, Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Φροντιστηριακών τμημάτων γλώσσας αρχαρίων και ημιπροχωρημένων μαθητών.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι ο σκοπός του Διαπολιτισμικού Σχολείου, εκτός από τη διδασκαλία των γνωστών αντικειμένων, είναι να αναπτύξει την κατανόηση, το σεβασμό, την πολιτισμική διαφοροποίηση και να δώσει ίσες για εκπαιδευτική επιτυχία σ’ όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κουλτούρας, θρησκείας και κοινωνικοοικονομικής τάξης.


Η Μουσική

Η Όπερα “H Ολυμπιάδα των Λαών” προσεγγίζει και αντανακλά περισσότερο το Αρχαίο Ελληνικό Δράμα και λιγότερο την Ευρωπαϊκή Όπερα.

Η Δομή και η γλώσσα του λιμπρέτου ( Αρχαία και Νεοελληνική) καθορίζουν τη Δομή της Σύνθεσης.

Σαν σύνολο Τριών Πράξεων λειτουργεί ως ένα είδος τελετουργίας.

Χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνικές για τα όργανα και τις φωνές και ελεύθερη αντιμετώπιση πεντατονικού, πανδιατονικού και δωδεκαφθογγικού συστήματος, σε συνδυασμό με επεξεργασμένα στοιχεία Ελληνικής παραδοσιακής μουσικής.

 

Η Συνθέτης του έργου

Χρύσα Μελισσάρη

 

Πράξη Πρώτη

Οι λαοί ετοιμάζονται να υποδεχτούν την νέα Ολυμπιάδα με μεγάλο ενθουσιασμό. Σύντομα ωστόσο εγείρεται ένας προβληματισμός καθώς δύο αντιφατικά συνθήματα ακούγονται.

Από το στόμα του Χορού και της Αρετής ακούγεται το Ολυμπιακό σύνθημα: “CITIUS-ALTIUS-FORTIUS”(Πιο Γρήγορα-Πιο Ψηλά-Πιο Δυνατά), ενώ από το στόμα του Σάτυρου το: “Πιο Πολλά-Πιο Εύκολα-Πιο Πρόχειρα”. Στη συνέχεια, ενώ ο Ρήτορας κάνει λόγο για Ισότητα -Ισοτιμία-Ειρήνη και Αλληλεγγύη, ο Χορός του υπενθυμίζει συγκεκριμένα μελανά σημεία της Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων. Παρόλα αυτά ο Ρήτορας επιμένει στην αισιόδοξη στάση του απέναντι στον Ολυμπισμό χαρακτηρίζοντάς τον ως Ελπίδα και Ανατολή.

Τελικά το πρόσωπο της νέας Ολυμπιάδας που εναγωνίως προσμένουν οι λαοί θα είναι συνυφασμένο με το Αρχαίο Πνεύμα το Αθάνατο, της Ειρήνης, της Ελπίδας και της Αρετής ή θα τεθεί στο βωμό του κέρδους, των διακρίσεων και των εκτροπών;

 

Πράξη Δεύτερη

Στη δεύτερη σκηνή του έργου εκδηλώνεται μια έντονη αντιπαράθεση μεταξύ των δύο προσώπων της Ολυμπιάδας. Αρχικά εμφανίζεται η Ολυμπιάδα με το πρόσωπο της Μέδουσας που εκφράζει τα αρνητικά στοιχεία της εμπορευματοποίησης, της κερδοσκοπίας και της ματαιοδοξίας. Έχει Θαυμαστές από τις διάφορες γωνιές του κόσμου που την επευφημούν και ζητούν αυτόγραφα. Ακόμα και Αθλητές συγκαταλέγονται στους οπαδούς της και εκφράζουν το πνεύμα της. Όμως ο Χορός και η Αρετή δεν έχουν πεισθεί ότι αυτή είναι η πραγματική Ολυμπιάδα. Αναζητούν το πραγματικό της πρόσωπο. Εκείνο που φέρνει την Ειρήνη και τη Δικαιοσύνη.

Εκείνο που ώθησε στο παρελθόν και πάντα ωθεί για πράξεις ηρωικές χωρίς να ζητά τίποτε περισσότερο παρά τον κότινο της Νίκης να δρέψει! Η αγωνία λοιπόν κορυφώνεται σχετικά με τοποιο πρόσωπο θα επικρατήσει.

Ποιο είναι τελικά το αληθινό πρόσωπο της Ολυμπιάδας;

 

Πράξη Τρίτη

Το αποτέλεσμα έχει κριθεί. Η ασχήμια της Μέδουσας δεν μπορεί να κρυφτεί. Τα ολέθρια αποτελέσματα που προκάλεσε, ταλαιπωρούν τους εργάτες Σόλωνα και Αριστείδη που προσπαθούν να επαναφέρουν την τάξη.

Η Νίκη, πανηγυρική, ανήκει στο πραγματικό, στο γνήσιο πρόσωπο της Ολυμπιάδας που δεν είναι άλλο από εκείνο της Ειρήνης, της Αδελφοσύνης της Αρετής, των πρωταρχικών ιδανικών του Ολυμπισμού.

Αυτή την Ολυμπιάδα υμνούν στο τέλος του έργου ο Χορός και η Ισμήνη η οποία εκπροσωπεί την αγνή ψυχή όλων των παιδιών του κόσμου.

Η Όπερα:΄΄Η Ολυμπιάδα των λαών΄΄, με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών και με αναφορά στο αρχαίο και σύγχρονο πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων αποσκοπεί να μεταφέρει ένα νέο μήνυμα.: Η Αδελφοσύνη των λαών, η Ειρήνη, ο Αθλητισμός, τα Ανθρώπινα Ιδεώδη πρέπει να επικρατήσουν ενάντια στο πνεύμα της εκμετάλλευσης και εμπορευματοποίησης που κυριαρχεί. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες πρέπει να αποκτήσουν ένα νέο πρόσωπο, πιο ανθρώπινο, πιο αγνό και ωραίο όπως το εκφράζουν οι φωνές και οι μορφές όλων των παιδιών του κόσμου…….

Μαρία Μελισσάρη

Φιλόλογος-Γλωσσολόγος


Πρόγραμμα : “Ολυμπιακή Παιδεία” του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Σύμπραξη : Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Μακεδονίας – Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου

Όπερα σε τρεις πράξεις : “H Ολυμπιάδα των λαών”

Μουσική : Χρύσα Μελισσάρη

Λιμπρέτο : Δημήτρης Αλεξόπουλος

Φιλολογική Επιμέλεια : Μαρία Μελισσάρη

Γιάννης Πετράκης

Μουσική Διεύθυνση : Κάρολος Τρικολίδης

Σκηνική Άποψη : Απόστολος Αποστολίδης

Σολίστ: Βασιλική Βαϊούλη, Σοπράνο

Λία Χατζοπούλου, Μετζο Σοπράνο

Ηλίας Τηλιάκος, Βαρύτονος Εθν. Λυρ. Σκηνής

Γιώργος Τζιουβάρας, Λυρικός Βαρύτονος

Αφήγηση: Απόστολος Αποστολίδης

Κωσταντίνος Μυλωνάς

Χορωδία Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Φωνητικό Σύνολο “Nέου Ωδείου”

Διδασκαλία Χορωδίας : Ζωή Τσιλίκη

Σύνολο Χορού Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ευόσμου

Χορογραφία-Διδασκαλία Χορού: Βερονίκη Τσουγκράνη

Συμφωνική Ορχήστρα Νέων “Δημήτρης Μητρόπουλος” Ν.Ω.Θ

Διδασκαλία Ορχήστρας: Κάρολος Τρικολίδης

Συντονιστής – Υπεύθυνη Προγράμματος : Ζωή Τσιλίκη


Πρόγραμμα : “Ολυμπιακή Παιδεία” του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Σύμπραξη : Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Μακεδονίας – Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου

Όπερα σε τρεις πράξεις : “H Ολυμπιάδα των λαών”

Μέλη Χορωδίας

Αγούλα Ευαγγελία

ΑδαμούδηΑναστασία

Βογιατζή Ευγενία

Γαβριηλίδου Ελευθερία

Γατίδου Χρυσανθη

Γιαμουρίδου Χαριλένα

Δημητρακοπούλου Άννα

Δρίτσα Κική

Ευκαρπίδου Ελένη

Ζαπουνίδου Πηνελόπη

Θωμαϊδου Θωμαή

Ικράμοβα Χριστίνα

Ιωσηφίδου Γεωργία

Κατσίνα Ίρις

Καλαθά Αλίκη

Καρατζήκα Μαρίνα

Κεβρεκίδου Ηλιάνα

Κόκκαλη Ιωάννα

Κατερτζή Κατερίνα

Καλεμκερίδου Μαρία

Μαυρομάτη Θάλεια

Μποζάνη Μαρίνα

Μάττα Βιβή

Νικητίδου Μαρία

Οικονόμου Μαρία

Παναγιωτοπούλου Θαλεια

Πανταζοπούλου Αναστασία

Παπαδοπούλου Ερμίνα

Παπαδοπούλου Κατερίνα

Παπαδοπούλου Μαρία

Παρασκευοπούλου Κική

Παπά - Τζελέπη Ιωάννα

Σφέκτου Βασιλική

Ταβερνάρη Σοφία

Τεκτονίδου Αγγελική

Τελικιόζογλου Μαρία

Τερζίδου Μαρία

Τσίντζα Βασιλική

Χαραλάμπους Ελένη

Χατζηπολυχρόνη Αθηνα

Χατζησάββα Παναγιώτα

Φωνητικό Σύνολο Ν.Ω.Θ

Ζήκου Κατερίνα

Κλεάνθους Βικτώρια

Μαλιαμάνη Χρυσούλα

Τοπάζη Μαριάννα

Τσαπαροπούλου Μαριάννα

Φραγκοπούλου Θάλεια

Φραγκοπούλου Νικολέτα

Σύνολο Χορού

Αγκοπιάν Ηλιάνα

Ερμόλαβα Βαλέρια

Κιάου Τούλα

Κιλιγκαρίδου Μαριάννα

Κωνσταντινίδου Ζηνοβία

Μαγδαλίδου Δέσποινα

Μιχαηλίδου Βάσω

Μιχαηλίδου Τζουλιέτα

Πρίφτη Ιλιάδα

Σαββίδου Ελένη

Τσακιρίδου Ελένη

Χουχαλή Δέσποινα

Γρηγοριάδης Κυριάκος

Μαμάικο Μιχάλης

Παυλώφ Θοδωρής

Τοροσιάν Σωκράτης

Μέλη Συμφωνικής

Ορχήστρας

Α' Βιολιά

Τσιφτσόγλου Άννα

Γαρυφαλλάς Γιώργος

Μπαλτατζή Σοφία

Καλογιαννίδου Παναγιώτα

Ψαθάς Δημήτριος

Σακαλή Κωνσταντίνα

Καλατζή Σοφία

Μηλιάδης Φαίδων

Β' Βιολιά

Τηνιακούδης Παράσχος

Μεϊχανετζόγλου Συμεών

Γραμμενόπουλος Αντώνης

Λακάσα Αναστασία

Συρέλογλου Αντώνης

Βιόλα

Βόλτση Αλεξάνδρα

Γωγούση Σουζάνα

Δελφινόπυλος Δημήτρης

Μεταξάς Παύλος

Βιολοντσέλλα

Δάβαρης Βίκτωρ

Πετμεζά Γεωργία

Κεραμέως Άννα

Αλεξάνδρου Δημήτρης

Γεωργάκη Δήμητρα

Τσαλίκη Μαρία

Πίκολο Φλάουτο

Γεωργάκη Μαρία

Φλάουτο

Ζεγκίνης Δημήτριος

Μαρσέρλος Γεώργιος

Τσιμόπουλος Δημήτριος

Συρέλογλου Σοφία

Κλαρινέτο

Σταυρίδης Αλέξανδρος

Λακασάς Δημήτριος

Σαξόφωνο

Μαύρος Ευάγγελος

Ανδριώτης Πέτρος

Φαγκότο

Παπαδημητρίου Μαρία

Τρομπέτα

Νέτσκας Γρηγόρης

Στόικος Παντελής

Τσακμάκας Άγγελος

Κρουστά

Αθανασιέφ Βλαντιμίρ

Χανής Κώστας

Βοσνιάδου Ελένη

Αργυρόπουλος Κώστας

Αθανασιέφ Αλέξης

Τζιατάρας Νίκος

Τούμπα

Γεωργιάδης Παύλος

Πιάνο

Κονταξή Πάολα

Διαβάστηκε 764 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 06 Σεπτεμβρίου 2015 00:04
Goethe Institut ThessalonikiWir lerner Deutsch mit unseren PartnernPASCH

We are an
Erasmus+ school

Our School - My FutureErasmus+Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης
Δήμος Νεάπολης-Συκεών